Nieuws

UPDATE: Bezoek de informatieavond of inloopmiddag


Informatiebijeenkomst 12 febr = vol, extra inloopmiddag 14 februari gepland


Aanmelden voor de informatiebijeenkomst van 12 februari a.s. is niet meer mogelijk. Er was een beperkt aantal plaatsen te vergeven en de belangstelling daarvoor was groot. Om iedereen met vragen toch te woord te staan organiseren wij donderdag 14 februari een extra inloopbijeenkomst in het gemeentehuis van Mijdrecht, (ingang Raadhuisplein, tegenover de Kruidvat). U kunt op elk gewenst tijdstip tussen 10.00 en 16.00 uur binnenlopen voor meer informatie en/of vragen. Het team van MVGM Zorgvastgoed zit met koffie klaar om u te helpen. Aanmelden is niet nodig.


Aanwezigen van zowel dinsdag 12 februari als donderdag 14 februari krijgen voorrang bij de start van de verhuur van De Proosdij. De verhuur start vooralsnog op woensdag 13 februari en loopt tot vrijdag 22 februari, waarna toewijzing plaatsvindt.


Informatie extra inloopbijeenkomst

Datum:              donderdag 14 februari

Tijd:                   tussen 10.00 en 16.00 uur

Locatie:             Gemeentehuis Mijdrecht,

ingang: Raadhuisplein tegenover de Kruitvat. Er is deze dag markt dus houd rekening met drukte voor de deur.

Adres:               Croonstadtlaan 111 in Mijdrecht


Voor de inloop is geen aanmelding nodig.


Informatie met betrekking tot de start van de verhuur 13 februari.


Verhuureisen

Er zijn een aantal eisen verbonden aan huren in De Proosdij. De appartementen zijn bedoeld voor:

- mensen van 75 jaar of ouder,

- mensen met een (lichte) zorgindicatie.

Inkomenseisen

Hiernaast hanteren we een inkomenseis. Het bruto maandinkomen is minimaal gelijk aan 3,5 x de kale huurprijs. Het inkomen van de partner wordt voor 75% meegerekend. Voorbeeld: bij een kale huurprijs van € 1.000,- is het benodigde minimum bruto maandinkomen vastgesteld op een bedrag van € 3.500,-. Bekijk voor meer informatie de Veelgestelde Vragen op de website.

Inschrijfprocedure

Na deze avond start de inschrijvingsprocedure. Via deze website kunt u zich volledig digitaal inschrijven, eventueel met hulp van het verhuurteam. Informatie hierover vindt u bij veelgestelde vragen.


  • 13 feb t/m 22 feb: 1e toewijzingsronde voor kandidaten die op de infoavond zijn geweest en die aan criteria en inkomenseisen voldoen.
  • 8 mrt: definitief toe- of afwijzen bericht bewoners
  • maart- ondertekenen huurcontract


De sleutels kunnen we overdragen van het nieuwe appartement voor de zomer. De oplevering is nu nog niet bekend, de bouw is in volle gang. Uiterlijk 6 weken voor oplevering kunnen we een opleverweek aangeven.


Informatieavond 12 februari: UPDATE: De INFORMATIE-AVOND IS VOL ivm beperkte zitplaatsen!

De aanmeldingen voor 12 februari hebben inmiddels een bevestiging per email ontvangen.


Graag nodigen we u uit voor de Informatiebijeenkomst op 12 februari a.s. waar wij u informeren over de woningen, en het verhuur- en toewijzingsproces. Ook bespreken we graag uw aanvullende woon- en zorgwensen. Het gebouw is al in aanbouw, dus daar kunnen we niet meer aan tornen. Wel bespreken we graag samen wat u aan diensten zou willen, of u behoefte heeft aan aanvullende zorg of juist gezelligheid, een huismeester of hospitality host. Deze avond zijn BouwInvest en MVGM aanwezig om u te informeren en vragen te beantwoorden. Ook is iemand vanuit het naastgelegen Zonnehuisgroep aanwezig.


We hebben deze avond plek voor ongeveer 20 huishoudens van 1 of 2 bewoners met maximaal 1 'begeleider' per huishouden.